Нови изследвания разкриват важна връзка между храненето и имунната система
Според ново изследване, публикувано в списанието „Nature Immunology“, хранителните навици играят ключова роля в поддържането на здрава имунна система. Изследователите от Университета в Берлин са установили, че определени хранителни продукти могат да ускорят реакцията на имунните клетки срещу инфекции.
Важността на омега-3 мастни киселини
Изследването показва, че хората, които включват в своя рацион омега-3 мастни киселини, източници като риба, ленени семки и олио от ленено семе, имат по-ефективна имунна отговорност. Тези вещества са известни със своите противовъзпалителни свойства и са свързани с подобряване на общото здраве.
Ролята на пребиотиците
Друг важен фактор, който е разгледан в изследването, е ролята на пребиотиците. Пребиотиците, които са хранителни влакнини, подпомагат развитието на добрите бактерии в чревния тракт, което в края на краищата подобрява функционирането на имунната система.
Резултати от клинични изпитания
Изследователите са провели клинични изпитания с над 1 200 доброволци, които са следили специална хранителна диета за 12 седмици. Резултатите показват, че хората, които следват тази диета, имат по-ниско ниво на възпаления и по-бързо възстановяване след болест.
Съвети за здравословно хранене
Специалистите препоръчват да се включат в редовното хранене продукти, богати на омега-3 и пребиотици. Това не само подпомага имунната система, но и подобрява общото състояние на здравето. За повече информация, посетете globalnewsbg.com.