Нова проучване разкрива важна връзка между храненето и психичното здраве
Според ново проучване, публикувано във вестник „The Lancet“, има ясна връзка между хранителните навици и психичното здраве. Проучването, извършено от екип от унгарски и британски учени, анализира данни от над 100 000 души в Европа.
Питай се какво ядеш
Изследователите установиха, че хората, които са ядели повече овоща, зеленчуци и цели зърна, имат по-ниски нива на депресия и тревожност. Обратното е вярно за тези, които консумират повече обработени храни и сладкиши.
Важността на балансираното хранене
Проучването подчертава, че храненето не е само за физическо здраве, а играе ключова роля в поддържането на психичното равновесие. Специалистите препоръчват да се включват повече природни храни в дневната диета.
Пътят към по-здраво бъдеще
Екипът от учените предлага да се извършват повече кампании за осведоменост за връзката между храненето и психичното здраве. Това може да помогне за промяна на обществени навици.
Допълнителна информация
За повече информация за това проучване и неговите изводи, посетете https://www.globalnewsbg.com. Там ще намерите подробности и интервюта с участвалите учени.