Нови изследвания разкриват важността на храненето в предотвратяването на хронични заболявания
Според ново изследване, публикувано в списание „The Lancet“, хранителната диета играе ключова роля в предотвратяването на хронични заболявания като диабет, сърдечно-съдови болести и някои видове рак. Изследването, проведено от международен екип ученни, анализира данни от над 10 милиона души в различни страни.
Важността на зеленчуците и целия хляб
Участниците, които включваха в ежедневната си храна повече зеленчуци, плодове, цели зърнени и олио от оливки, имаха по-ниски рискове от преждевременна смърт и хронични заболявания. Специалистите препоръчват да се избягват изкуствените добавки и процесирани храни.
Съвети за здравословен начин на живот
Според изследването, умереното хранене и регулярни физически упражнения са не по-малко важни от качеството на храната. Учените подчертават, че здравословният начин на живот трябва да бъде индивидуален и да се адаптира към нуждите на всяко лице.
Повишаване на осведомеността
Въпреки изследванията, много хора все още не разбират как да съставят здравословна диета. Експертите призовават за по-голяма прозрачност в хранителните продукти и по-широко образование в училищата.
Допълнителна информация
Изследването е публикувано на 15 март 2024 г. и е резултат от сътрудничество между университети от Европа, САЩ и Азия. За повече информация, посетете globalnewsbg.com.