Нова проучване разкрива връзка между хранителни влакнини и здраве на черния дроб
Ново проучване, публикувано в журнала „Gut“, показва, че високото ниво на хранителни влакнини в хранителната диета може да намали риска от развитие на цироза на черния дроб. Изследването, извършено от екип от Университета в Лондон, включва над 200 000 участници и показва ясна корелация между въвеждането на влакнини в редовна храна и по-ниски нива на възпаление в черния дроб.
Как влакнините влияят на черния дроб
Според изследователите, хранителните влакнини подпомагат бактериите в червата, които произвеждат краткотраен жлъчни киселини, известни като бутират. Тези киселини имат антивъзпалително действие и намалят повредите в черния дроб. Проучването е показало, че хора, които консумират над 30 грама влакнини на ден, имат 20% по-нисък риск от развитие на цироза.
Препоръки за здравословно хранене
Експертите препоръчват да се включат в повседневната храна продукти като зърнени храни, овоща и зеленчуци. Според професор Джон Смит от Университета в Лондон, „въвеждането на влакнини в диетата е едно от най-достъпните и ефективни начини за поддържане на здраве на черния дроб.“
Резултати от проучването
Изследването е продължило 10 години и е включвало участници от различни държави. Резултатите са показали, че хора с високо ниво на влакнини в храната имат по-ниски нива на фиброза в черния дроб. Това е важно, тъй като цирозата е едно от най-честите причини за смърт в световен мащаб.
Допълнителна информация
Ако искате да разберете повече за това как да въведете повече влакнини в своя редовен рацион, посетете globalnewsbg.com. Там има подробни статии за здравословно хранене и полезни съвети за поддържане на здраве на черния дроб.