сряда, 12 август 2026Новини, анализи и коментари
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
Здраве

Сложни въглехидрати намаляват риска от хронични заболявания

12 август, 2026 · Global News · 1 мин. четене

Сложни въглехидрати намаляват риска от хронични заболявания

Нова изследователска проучване разкрива важни данни за хранителни въглехидрати

Според ново проучване, публикувано в журнала „The American Journal of Clinical Nutrition“, хората, които включват повече сложни въглехидрати в своя редовен хранителен режим, имат по-ниски рискове от хронични заболявания. Изследването е проведено върху над 10 000 доброволци от различни региони.

Въглехидратите са ключов фактор за здравословен живот

Екипът от учените откри, че хората, които използват продукти като цели зърнени храни, зеленчуци и плодове, имат по-добра метаболична функция и по-ниски нива на инфламация. Това е важно за предотвратяване на заболявания като диабет и сърдечно-съдови проблеми.

Важността на балансирано хранене

Проучването подчертава, че не всички въглехидрати са еднакви. Простите въглехидрати, като тези в сладкиши и обработени храни, са свързани с по-високи рискове. Сложните въглехидрати обаче са полезни за тялото.

Рекомендации за здравословен начин на живот

Експертите препоръчват да се увеличава摄入лението на цели зърнени храни и да се намалят сладките напитки и обработените храни. Това може да доведе до подобряване на общото здраве и дълголетие.

Информация за по-доброто разбиране

Изследването е проведено през 2024 година и е резултат от международно сътрудничество. Всички данни са публикувани в отворен достъп, за да могат други учени да ги използват за допълнителни проучвания. За повече информация, посетете globalnewsbg.com.