Нова изследователска проучване разкрива важна връзка между хранителни влакнини и здравето на червата
Според ново проучване, публикувано в научен журнал „Nature Communications“, хранителните влакнини играят ключова роля в поддържането на баланса на микробиома в червата. Изследването, извършено от екип от унгарски и британски учени, показва, че високото ниво на влакнини в диетата може да намали риска от хронични заболявания, включително диабет и сърдечни заболявания.
Влиянието на влакнините върху микробиома
Изследователите анализираха данни от над 10 000 души и установиха, че хората, които консумираха повече от 30 грама влакнини на ден, имаха по-разнообразен и по-здрав микробиом. Това се свързва с по-ниски нива на възпаления и по-добро функциониране на имунната система.
Препоръки за здравословен начин на хранене
Специалистите препоръчват да се включат повече продукти с високо съдържание на влакнини в дневната диета. Сред тях са зеленчуци, плодове, бобови и цели зрънца. Това не само подпомага здравето на червата, но и улеснява регулирането на теглото.
Нови изследвания за бъдеще
Учениците се надяват, че тези открития ще помогнат за създаването на по-ефективни диети и терапии за хора с хронични заболявания. Следващи проучвания ще се фокусират върху връзката между влакнините и генетичните фактори.
Допълнителна информация
Ако искате да научите повече за това как да подобрите здравето си чрез правилно хранене, посетете globalnewsbg.com. Там ще намерите полезни съвети и актуална информация за здравословен начин на живот.